Jeżeli szukacie wyników badań dotyczących candidate experience, które są podane w przystępny sposób, mam dla Was coś smakowitego i ładnego. Mystery Applicant opublikowało bowiem infografikę z podsumowaniem ostatnich analiz dotyczących doświadczeń kandydatów z marką pracodawcy. Warto się jej przyjrzeć i wyciągnąć wnioski.
Z opracowania wynika m.in., że większość pracodawców działa raczej na oślep i tylko 16,7 proc. przedsiębiorstw ma wiedzę na temat czynników, które motywują kandydatów do aplikowania na ich oferty pracy. Tymczasem aż 49 proc. osób ubiegających się o pracę danej firmie miało z nią już wcześniej jakiś kontakt. Jeżeli dodamy do tego informację, że 1 na 5 kandydatów jest aktualnym klientem danej firmy (czyli korzysta z jej dóbr lub usług), w bardzo prosty sposób obalimy mit, że proces rekrutacji wpływa tylko i wyłącznie na jej wizerunek jako pracodawcy.
Infografika od Mystery Applicant zawiera wyniki badaÅ„ firmy StartWire, która zapytaÅ‚a ponad 2000 kandydatów o wpÅ‚yw procesu rekrutacji na wizerunek przedsiÄ™biorstwa, które ich rekrutowaÅ‚o. Jak wynika z danych zaprezentowanych przez Chrisa Formana – CEO StartWire – 77 proc. kandydatów zmienia opiniÄ™ o firmie na negatywnÄ…, jeżeli w trakcie procesu kandydat nie otrzymaÅ‚ żadnej informacji zwrotnej. Co wiÄ™cej, 72 proc. z nich caÅ‚kowicie zniechÄ™ca siÄ™ do polecania podmiotów, które w ogóle nie odpowiedziaÅ‚y na ich zgÅ‚oszenie, a 58 proc. respondentów zastanowi siÄ™ dwa razy, zanim zdecyduje siÄ™ na skorzystanie z ich produktów lub usÅ‚ug.
Badania pokazują więc, że negatywne doświadczenia kandydatów osłabiają nie tylko markę pracodawcy, ale przede wszystkim markę konsumencką. Kończy się to dla przedsiębiorstwa spadkiem pozytywnych rekomendacji i niższymi przychodami ze sprzedaży.
Dlatego jeżeli chcemy rekrutować najlepszych kandydatów i zależy nam na ochronie marki konsumenckiej, powinniÅ›my w pierwszej kolejnoÅ›ci skupić siÄ™ na dopracowaniu procesu rekrutacji i porównaniu rzeczywistych doÅ›wiadczeÅ„ kandydatów z ich i naszymi oczekiwaniami. Nie wolno nam przy tym zapomnieć o osobach, które ubiegaÅ‚y siÄ™ o pracÄ™, ale nie zostaÅ‚y zatrudnione – to one generujÄ… najwiÄ™cej informacji, które później krążą po rynku.
Dodaj komentarz