Kluczowe projekty

Na rynku działam już ponad 15 lat i choć w tym czasie niezliczoną ilość razy angażowałam się w projekty merytoryczne z obszaru employer brandingu, to kilka z nich odegrało i odgrywa szczególną rolę:

  • Lightness – własna firma, czyli hub edukacyjny realizujący projety warsztatowe, wystąpieniowe i konsultacyjne z obszaru rynku pracy. Razem z Kasią Wilgą i Anią Śmitkowską największy nacisk kładziemy na szerzenie sprawdzonej i konkretnej wiedzy o autentycznym employer brandingu. Wierzymy bowiem, że absolutnie każda firma, instytucja i organizacja, a także każde miasto, powiat i województwo może być lepszym pracodawcą – szybciej i skuteczniej rekrutować kandydatów i lepiej komunikować się z aktualną kadrą. I właśnie w takie projekty angażujemy się najchętniej;
  • Employer Branding na AGH – pierwsze w Polsce, roczne studia podyplomowe zakresu budowania marki pracodawcy. Doprowadziłam do ich organizacji, przygotowałam program merytoryczny i do dziś jestem w ten projekt mocno zaangażowana. Mamy aż 4 bloki merytoryczne i ponad 30 różnych warsztatów prowadzonych przez ponad 20 wykładowców-praktyków. Spod moich skrzydeł wyszło już na rynek niespełna 200 fantastycznych speców od EB, z czego dumna jestem przeogromnie. Aktualnie trwa rekrutacja na VIII edycję;
  • EBMASTERS  – największa, w pełni oddolna społeczność praktyków i pasjonatów employer brandingu. Od ponad 6 lat organizujemy wieczorne spotkania w 7 miastach w Polsce (Kraków, Warszawa, Wrocław, Katowice, Poznań, Zielona Góra, Toruń). W czasie pandemii organizujemy spotkania w wersji zdalnej. Otwieramy na autentyczny employer branding pracowników różnych działów i angażujemy do wystąpień przedstawicieli przeróżnych – i małych, i wielkich – organizacji.
  • Trendwatching & Future Studies – nowy projekt pierwszych w Polsce tak praktycznych studiów podyplomowych poświęconych analizie i prognozowaniu trendów biznesowych, gospodarczych i społecznych. Współorganizuję go z Wydziałem Humanistycznym AGH i Radkiem Tyrałą. Właśnie trwa rekrutacją na II edycję.
  • Lightness Conf  – konferencja dla interdyscyplinarnych zespołów złożonych z przedstawicieli działów HR, EB, rekrutacji, ale również marketingu, komunikacji, sprzedaży czy IT. Event był organizowany w formule One-Woman-Conference, co oznacza, że podczas 5 głównych wystąpień merytorycznych na scenie byłam tylko i wyłącznie ja. Razem z Zespołem w Lightness doszliśmy bowiem do wniosku, że najwyższy czas ubrać w ścieżkę merytoryczną moje i nasze odkrycia dot. kultury rekrutacji i opowiedzieć o nich na scenie własnego eventu. Cel ten zrealizowaliśmy i w wydarzeniu wzięło udział 130 uczestniczek i uczestników reprezentujących bardzo różne działy.


2020 rok przyniósł kolejne zmiany.
28 stycznia miała miejsce oficjalna premiera mojej książki “Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi” wydanej przy współpracy z ekipą Onepress. Spotkała się ona z doskonałym przyjęciem czytelników i czytelniczek, którzy – co mnie najbardziej cieszy – niemal codziennie przesyłają mi swoje przemyślenia i wnioski, które pojawiły im się w czasie lektury. Część z nich znajdziesz w mediach społecznościowych pod oficjalnym hasztagiem #lepszypracodawca.

Co przyniosą następne miesiące?
Pandemia bardzo mocno wpłynęła na moje dzisiejsze działania. Podobnie jak większość z nas, musiałam się możliwie szybko przystosować do nowej sytuacji i zaakceptować fakt, że przynajmniej w najbliższej przyszłości to internet będzie głównym miejscem moich aktywności. W efekcie, zdecydowaną większość aktualnych projektów dla Klientów realizuję z zespołem Lightness zdalnie z Krakowa. W ciągu 3 miesięcy przeprowadziłam aż 30 takich spotkań warsztatowych, eksperckich sesji inspiracyjnych, webinarów i podcastów. Konsultacji już nawet nie liczę, bo fakt, że mniej czasu spędzam w pociągach, oznacza, że łatwiej mnie złapać. Powoli zaczynają też wracać działania edukacyjne offline. Co mnie bardzo cieszy, ponieważ lubię żyć i pracować aktywnie, podróżując w różne zakątki Polski. I uwielbiam spotykać nowych ludzi oraz poznawać ich perspektywę.

Jeśli więc i Ty widzisz dziś w swojej organizacji przestrzeń na współpracę online lub offline, śmiało daj znać.