Drodzy, nareszcie mogę o tym powiedzieć na głos. Skończyłam pracę nad książką: „LEPSZY PRACODAWCA. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi”.

To książka, która ma pomóc w lepszej i przede wszystkim autentycznej komunikacji z kandydatami i pracownikami oraz w budowaniu lepszych miejsc pracy w Polsce. Bo tym lepszym pracodawcą może być absolutnie każde miejsce, które zatrudnia ludzi. I nie jest to slogan, a fakt, którego doświadczam na rynku od 14 lat. I ma na niego wpływ każdy szef i jego pracownik.

Publikacja jest zapisem właśnie tych 14 lat doświadczeń, obserwacji i wniosków na temat autentycznego employer brandingu, siły kultury oraz mikrodoświadczeń kandydatów i pracowników. Zawiera też moje przemyślenia na temat rynku pracy, ciekawych inicjatyw i case studies oraz wyniki analiz ponad 200 projektów edukacyjnych z obszaru candidate experience i employee experience, które przeprowadziłam w ostatnich latach. Jest też osobistym i zarazem praktycznym przewodnikiem po świecie EB i ma Wam ułatwić uporządkowanie wiedzy, współpracę z innymi działami oraz realną zmianę swoich organizacji na lepsze.

Choć prace nad publikacją trwały aż 9 miesięcy, nie komunikowałam tego wcale. Przede wszystkim dlatego, że nie wiedziałam, czy i kiedy zdołam ją skończyć. Bo jak możecie się domyślać, moje zaangażowanie w projekty dla Klientów Lightness, inicjatywę #ebmasters, podyplomówki: Employer Branding WH AGH oraz Trendwatching & Future Studies WH AGH, a ostatnio również w organizację #LightnessConf było równoznaczne z szukaniem na nią czasu, którego nie ma.

Powiem Wam szczerze, że były chwile, że nie wierzyłam, że to udźwignę. Bo im głębiej wchodziłam w poszczególne zagadnienia, tym miałam więcej wniosków, więcej odkryć i więcej pomysłów. I więcej znaków zapytania na koniec. Z perspektywy czasu dochodzę jednak do wniosku, że tak długie kopanie w tematach związanych z employer brandingiem, z mikrodoświadczeniami i z kulturą sprawiło, że książka jest spójna, nie najkrótsza :) i przede wszystkim autentyczna. Utwierdziłam się też w przekonaniu, że opracowywanie i wdrażanie skutecznych strategii marki pracodawcy może być dużo prostsze i przede wszystkim szybsze. I że budowanie zaangażowania wśród kandydatów i pracowników jest możliwe w każdej organizacji.

Żeby zamknąć ten projekt i zrealizować pomysł, który miałam w głowie od lat, a na który prawdopodobnie nigdy nie byłoby właściwego momentu, musiałam m.in. zrezygnować lub przełożyć na później kontakt, a niekiedy nawet współpracę z częścią z Was. Nie zawsze też mogłam wszystkim odpowiedzieć. To dlatego prywatny i zawodowy dostęp do mnie w ostatnich miesiącach był tak trudny. Ale teraz powinno być już TROCHĘ łatwiej :)

Jestem OGROMNIE szczęśliwa, że dzięki współpracy z  Onepress oraz z nieocenionym wsparciem Najbliższych udało się to doprowadzić do końca. Bez Ich wsparcia i dopingu, szczególnie w najtrudniejszych momentach, których było bez liku, na pewno nie dałabym rady.

Mam już potwierdzoną informację, że książka „LEPSZY PRACODAWCA. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi” trafi do przedsprzedaży (http://bit.ly/ksiazkalepszypracodawca) jeszcze w tym roku, a w styczniu spotkamy się na pierwszych spotkaniach autorskich. O tym wszystkim będę już Was informować nieco odważniej.

Natomiast już 25 września podczas Lightness Conf 2019 będziecie mogli poznać część moich odkryć i wniosków, które znajdują się w tej publikacji i pomogą Wam w codziennej pracy nad byciem jeszcze lepszym pracodawcą :)

PS
Cały czas nie mogę uwierzyć, że to się dzieje naprawdę.
#lepszypracodawca