Czy można połączyć piwo, social media, grę i informację o starcie nowego portalu w jednym projekcie rekrutacyjnym? Można! Dzisiaj wystartowała 3-tygodniowa akcja rekrutacyjna Kompanii Piwowarskiej, która poszukuje Mobeeratora i Web Beer Mastera do pracy przy nowym projekcie Beerlovers.pl. A poszukiwania te odbywają się w bardzo niestandardowy sposób: kandydaci zostali zaproszeni do interaktywnej “Gry o Bro”.
Tekst na Social Press głosi, że proces rekrutacji będzie 3-etapowy. To, w jaki sposób został zrealizowany pierwszy z nich, a więc tytułowa “Gra o Bro”, możecie już zobaczyć na stronie http://www.beerlovers.pl/ oraz w specjalnej aplikacji na Facebooku. Poniżej również kilka zrzutów i opisów, które lepiej zobrazują pomysł Kompanii Piwowarskiej na tę akcję.
Kandydat do pracy w Beerlovers.pl ma do dyspozycji interaktywną grę rekrutacyjną, podzieloną na kilka rund. Po uzupełnieniu formularza z danymi osobowymi i wyborze stanowiska, o które chce walczyć, użytkownik wybiera również swoją postać w grze i nadaje jej cechy własnej osobowości.
Na szczególną uwagę zasługują tu te “zwykłe” pytania rekrutacyjne, do których pracodawcy zdążyli już przyzwyczaić kandydatów. Interaktywna, dużo bardziej przyjazna forma ich zadania zdecydowanie zachęca do udzielenia wyczerpującej i kreatywnej odpowiedzi.
W kolejnych rundach aplikacja pyta kandydata o jego wiedzę z zakresu social media oraz m.in. sprawdza jego kreatywność. Pytań jest 15, mają różny poziom trudności i wydają się być ciekawym filtrem w tym procesie rekrutacji.
Kompania Piwowarska informuje w komunikacie prasowym, że w I etapie rekrutacji spośród wszystkich zgłoszeń wybranych zostanie kilkunastu kandydatów. Osoby te wezmą udział w specjalnych warsztatach w Warszawie lub w Browarze w Tychach. Etap ten będzie polegał na rozwiązywaniu zadań rekrutacyjnych oraz poznawaniu ciekawostek na temat piwa. Kandydaci, którzy wypadną najlepiej, przejdą do trzeciego etapu – rozmowy kwalifikacyjnej wyłaniającej 3 osoby, które otrzymają pracę na pełen etat w Warszawie.
Pomysł na rekrutację jest naprawdę interesujący i bardzo fajnie wykonany. Jeżeli miałabym się już do czegoś przyczepić, to byłaby to jakość formularza z zadaniami rekrutacyjnymi (pola do uzupełnienia są naprawdę małe), brak informacji o orientacyjnym czasie wypełniania wszystkich formularzy (kandydat nie ma pojęcia, czy to będzie szybki quiz, czy kilkugodzinne odpowiadanie na pytania) oraz brak jakichś większych danych o kolejnych etapach rekrutacji. Informacje te powinny się pojawić nie tylko w komunikacie prasowym, ale przede wszystkim w miejscu, w którym kandydat jest zachęcany do grania. Zakładam jednak, że skoro akcja rozpoczęła się kilka godzin temu, informacje te jeszcze znajdą się we właściwych miejscach. I teraz nic tylko czekać na jej wyniki :)
[…] polskich mediach społecznościowych. Jeśli nie widzieliście słynnej Gry o Bro polecam zerknąć tutaj. Jestem skłonny zaryzykować stwierdzenie, że sama rekrutacja wzbudzała większe zainteresowanie […]
[…] jednak staje się popularna także w rekrutacji. Przykłady? Kampania Piwowarska i słynna „Gra o Bro”, czy też agencja reklamowa Saatchi & Saatchi rekrutująca programistów przez… Diablo […]
Temat dobrze napisany, chociaż z pewnymi rzeczami nie
do końca się zgadzam.