Z końcem grudnia zostaliśmy zasypani przez firmy życzeniami, podziękowaniami i upominkami. Czy było tu miejsce dla pracodawców, agencji pracy lub marek, które je wspierają? Ano! Specjalnie dla Was przygotowałam mini zestawienie 9. polskich kreacji (a nawet prezentów!) z pracą w tle, które mnie zaskoczyły, rozbawiły lub zażenowały. Dopadły mnie przed, w trakcie lub po zakończeniu (nie, nie procesu rekrutacji) a chyba najdłuższej w moim życiu przerwy świątecznej. Do kilku z nich będę z pewnością wracać w 2014 roku. A właściwie… już to robię ;).
Dlatego… witajcie noworocznie, serdecznie i optymistycznie – oby 2014 rok przyniósł Wam nową wiedzę, inspirację i radość! A ponieważ trochę tej mieszanki powinno się znaleźć na blogu ;), czerpcie do woli z zasobów CandidateExperience.pl! I zgodnie z zapowiedzią, zaczynamy od czegoś lżejszego, co działo się na kilka dni przed zamknięciem roku 2013…
1. Opcom życzył radośnie
Jeżeli kiedykolwiek będziecie się zastanawiać nad tym, jak powinna wyglądać magiczna kartka świąteczna, zapamiętajcie filmową kreację przygotowaną przez agencję reklamową Opcom. To wspaniały przykład na to, jak można docenić pracowników, chwalić się swoimi sukcesami i zrobić coś naprawdę kreatywnego. Pozornie zwykłe wzmianki o “tegorocznych ojcach” ,”drużynie pierścieni” i “drużynie przestrzeni” mówią naprawdę dużo o autorach i ich priorytetach. I dają masę employer brandingowej radości :)
2. Andrzej narysował
O świąteczną kartkę zadbała również agencja interaktywna VML Poland. I co z tego, że z mniejszym rozmachem niż jej niektóre branżowe koleżanki, skoro liczy się gest, styl i jakość. Andrzej narysował, szefostwo dopisało i subtelna wieść poszła na fejsa. Jak dla mnie, wzmianka o pracownikach pierwsza klasa.
3. netPR.pl robiło telewizję
Słyszeliście kiedyś o telewizji zakładowej? Choć to rzecz wykorzystywana raczej przez większe firmy, netPR.pl postanowiło w nieco humorystyczny sposób “zagrać” tą konwencją i stworzyło “Mikołajki TV”. Filmowa pogadanka z pracownikami na temat świąt, będąca nie tylko ciekawym sposobem na złożenie życzeń, ale także na pokazanie “ludzkiej twarzy” przedsiębiorstwa, wylądowała na mailach osób, które z netPR.pl się komunikują. Film możecie zobaczyć po kliknięciu TU.
4. ATERIMA wygoniła szefów i wpuściła dzieci
Z końcem grudnia swoją obecność zaznaczyła również Agencja Zatrudnienia ATERIMA, która wypuściła do Internetu filmowe życzenia z dziećmi w roli głównej. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ employer brandingowych działań firm HR jest nadal stosunkowo niewiele, a pozornie zwykły filmik świąteczny sprytnie zgrał się z sylwestrowym komunikatem, że krakowska agencja zwyciężyła w konkursie “Firma Przyjazna Ojcom”.
5. PromoHolding mówiło wierszem
Na okoliczność świąt spółki wchodzące w skład PromoHolding zaprosiły swoich odbiorców do składania HaiQ, czyli – jak wyjaśniają sami twórcy – krótkich jak sen samuraja życzeń bożonarodzeniowych, które są dalekimi, bardziej zabawnymi krewnymi japońskich wierszy haiku. Oprócz stworzenia strony internetowej dedykowanej tej akcji, od 18 do 24 grudnia 2013 r. na profilu firmowym PromoAgency na Facebooku pojawiły się HaiQ przygotowane przez pracowników wszystkich działów agencji oraz pozostałych spółek. Znalazły się tam nawet życzenia od prezesa! Pomysł fajny i z całkiem przyjemną nutką EB :)
6. eRrecruiter planował rekruterom rok
Podmioty współpracujące z systemem do e-rekrutacji eRecruiter otrzymały w grudniu “Pozytywny kalendarz dla rekruterów” na biurko. Co w nim takiego niezwykłego? Każdy dzień roboczy ma formę zdrapki, pod którą kryje się hasło – inspiracja dla przedstawiciela działu HR. Pomysł jest moim zdaniem przedni, gdyż w taki oto prosty sposób marka angażuje odbiorców w myślenie o niej przez wszystkie dni robocze w roku! Sama ledwo powstrzymałam się przed odkryciem którejkolwiek z dat przed czasem i wczoraj z uciechą zdrapałam pierwsze 2-styczniowe pole (na zdjęciu tego jeszcze nie widać ;)
7. Grupa K2 pomagała w ustawianiu autorespondera
Grupa K2 zadbała o wygodę pracowników szeroko pojętej branży marketingowej i przygotowała dla nich generator ostatniego maila przed świętami. Na stronie: www.k2.pl/ostatnimail internauta mógł wybrać jedną z 10 profesji (Prezes, Social Media Ktośtam, Sprzedawca, Brand manager, Project lub account manager, Designer, Strateg, Księgowy, Informatyk, Praktykant) i dopasować do niej szablon świątecznej wiadomości o nieobecności w pracy. Moim zdaniem dawno nikt tak celnie nie ujął specyfiki pracy na “branżowych” stanowiskach, dlatego polecam Wam szczerze sprawdzenie wszystkich propozycji. Tylko uwaga, po zobaczeniu autorespondera praktykanta może odebrać Wam mowę ;).
8. GoldenLine mile łechtało ego
Jeżeli współpracujecie z serwisem społecznościowym GoldenLine, jest szansa, że z końcem grudnia otrzymaliście pakunek, w którym znalazła się m.in. książka Reginy Brett, krzycząca z okładki: “Jesteś cudem”. Jako że “personalni” nie przez wszystkich bywają traktowani poważnie, a sama branża HR co rusz zmaga się z niemożliwym (szczególnie przy okazji rozmów z zarządami firm dot. budżetów), prezent jest moim zdaniem wyjątkowo trafny i zabawny. Jedno jest pewne: osobom zajmującym się rekrutacją, EB i CX, z początkiem roku będzie dużo łatwiej uwierzyć, że: “Żadna prośba nie jest zbyt śmiała. Żadna potrzeba nie jest zbyt wielka. Nadzieja na cud nigdy nie jest absurdalna.” ;)
9. Drutex ukradł święta
W moim zestawieniu nie mogło zabraknąć filmu, z którego w czasie przerwy świątecznej śmiał się cały Internet. “Na niebie mnóstwo gwiazd, a u nas świeci ta, co głową firmy jest i świetnie wszystko wie (…) Pada śnieg, pada śnieg, Drutex świetny jest, zawsze miły i wesoły u nas w firmie szef”. O tym nagraniu powiedziano już chyba wszystko, ale wiecie co? Ja miałam ciągle wrażenie, że Drutex również otrzymał od GoldenLine prezent i po prostu uwierzył, że “jest cudem”. Tak czy inaczej: nie bierzcie z niego przykładu! A film możecie zobaczyć: TU.
Polecam również świąteczną układankę: http://www.trojmiasto.pl/swieta2013/
Mnie urzekł bankier.pl przestając mi czekoladki w pięknym, drewnianym pudełku (były przepyszne)i kalendarz który mi się mieści w torebce(nie muszę już kupować takiego do celów prywatnych). A Nowoczesna Firma przesłała świeczkę- świąteczną, nie gromnicę :)
Magda, myślę, że gdybyś dostała gromnicę w prezencie świątecznym od NF, post na ten temat byłby zdecydowanym hitem Internetu ;)
A układanka jest urocza – aż szkoda, że żaden z pracodawców nie wykorzystał jej w te święta w swoich działaniach!
Zyta – świetne zestawienie!
Pozdrawiam :)
Ula, dzięki za tak miłą opinię :) Pozdrawiam i ja!
Zyta! Mam coś ważnego do dodania do ‘Jeśli GoldenLine mówi, że „Jesteś cudem”, to wiedz, że coś się dzieje ;) O tym chyba zapomniałyśmy! GoldenLine w jednym prezencie połączyło kilka procesów HR&biznesowych! – L&D, motywowanie, budowanie zaangażowania i CSR!!!! Książka wspiera ‘Fundację AKOGO?’ http://www.akogo.pl/ To dopiero misja firmy! Genialnie to wymyślili! Chapeau bas :)
Aniu, masz rację, CSR jak się patrzy! :)
Zyta! Bardzo nam miło, że znaleźliśmy się w Twoim rankingu. :)
Z moich obserwacji fajne były jeszcze akcje:
– Sensis – pieczenie pierników zaprojektowanych przez użytkowników – https://apps.facebook.com/pierniki_od_sensis/
– Infinity – kiedyś mieli akcję bodajże z filmikiem z przepisu na najlepszy bigos świąteczny, potem był filmik z szopką w 3d, w tym roku: http://www.youtube.com/watch?v=sCRSzUKq2sA i http://kartka.infinity-group.pl/
Katarzyna, cała przyjemność po mojej stronie! W końcu GL-owy pomysł naprawdę mnie rozbawił;)
Zerknęłam na podesłane przez Ciebie linki i w czasie oglądania filmiku Infinity miałam myśl, że koncepcja jest w sumie podobna do “czwórki” z mojego zestawienia. Ale realizacja poszła w innym kierunku – i dobrze! Ależ jestem ciekawa, co nam wszystkim marki zaserwują w kolejne święta:>