EBMASTERS. Wiedza i energia w działaniu

Choć niebawem minie 3,5 miesiąca od pierwszego spotkania EBMASTERS Kraków #1, emocje towarzyszące tej inicjatywie nadal są we mnie. Może dlatego, że impreza była pewnego rodzaju eksperymentem i ponieważ nie było do tej pory podobnego wydarzenia w naszej branży, nie było też pewności, z jakim odbiorem się ono spotka. Ale może również dlatego, że już za kilka dni przed nami kolejne spotkanie: 25 listopada 2014 r. EB-owe wilki wracają do Krakowa.

www.ebmasters.pl

EBMASTERS to w założeniu społeczność praktyków i pasjonatów employer brandingu. To przestrzeń dla wszystkich, którzy chcą zmieniać polski rynek pracy – zmaterializowana idea edukacji i integracji dla osób, które interesują się EB i candidate experience. To też moje kolejne EB-owe dziecko, w które wierzę z całego serca i które ma już swoich rodziców chrzestnych: GazetaPraca.pl, Pracuj.pl i GoldenLine.pl. Trzy wielkie marki, które na co dzień konkurują ze sobą na rynku internetowych usług HR, dzisiaj stoją po tej samej stronie barykady i obiecują wspierać tę inicjatywę organizacyjnie i medialnie.

A wsparcie potrzebne jest jak nigdy – inicjatywa ma bowiem charakter niekomercyjny. Wierzę bowiem, że aby dokonywać prawdziwych zmian na rynku pracy, potrzebna jest współpraca oparta na zaufaniu ludzi mających wiedzę i energię – nawet jeśli stają do tych samych przetargów i walczą o uwagę tych samych odbiorców. W jaki sposób może dokonać się ta zmiana?

Pierwszym krokiem jest organizacja bezpłatnych spotkań edukacyjno-integracyjnych w największych miastach w Polsce – zaczęliśmy od Krakowa i przygotowujemy się już na współpracę z kolejnymi miastami. Spotkania mają charakter nieformalny i organizowane są zawsze wieczorem – po pracy. Ich formuła jest prosta: najpierw subiektywny przegląd newsów employer brandingowych (bo specjaliści od EB powinni być na bieżąco, a nie wszystko, co jest ważne dla Jasia, bywa ważne dla Małgosi), a następnie 1-2 gości specjalnych podejmujących temat przewodni spotkania. Jak to wygląda w praktyce?

Tematem przewodnim pierwszego spotkania (z ponad setką osób na pokładzie!) była: Kontrola wizerunku pracodawcy w sieci. Przegląd wakacyjnych newsów zaczęłam ja, a potem na scenie pojawiło się dwóch świetnych gości: Bartłomiej Juszczyk – Dyrektor Zarządzający w Grupie Adweb oraz Michał Kluska – adwokat w Kancelarii Olesiński & Wspólnicy.

ebmasters krk #2

www.ebmasters.pl

Nawet nie zdajecie sobie sprawy, jak bardzo się cieszę, że już za kilka dni kolejne, tak wyczekiwane spotkanie EB-owych wilków. 25 listopada w Krakowie na BARCE food.life.music, która jest zacumowana tuż obok Kładki Bernatka, odbędzie się EBMASTERS Kraków #2. Tym razem myślą przewodnią wydarzenia jest „Pracodawca w social media”. Zaczynamy o 19:00 i po zaopatrzeniu się w napoje Ula Płosarek z outofbox.pl (która specjalnie dla nas przybywa z Warszawy!), robi subiektywny przegląd informacji branżowych. Po niej wystąpi gliwicka ekipa Future Processing – Jarosław Kacprzak i  Monika Drobik, którzy opowiedzą o employer brandingowej walce o lajki i szery. A następnie Kasia Borowicz z Alexander Mann Solutions zmierzy się z próbą odpowiedzi na pytanie: jak wycisnąć więcej ze społeczności dla profesjonalistów.

I wiecie co? Patrząc na to, jak szybko rośnie liczba osób zapisanych na nasze spotkanie, mam wrażenie, że nie tylko ja tak bardzo czekam na najbliższy wtorek :).