Jestem właśnie w drodze na konferencję Wyzwania HR w Katowicach i gdy myślę  o tym, że lada moment będę miała znowu możliwość pojawić się na Śląsku, robi mi się cieplej na sercu. Dzieje się tak za sprawą świetnych wspomnień z innego branżowego wydarzenia związanego z tym regionem. Moi Drodzy, najwyższy czas, abyście usłyszeli o Dniu Dobrych Praktyk (DDP)!

change_quote_2

Źródło: www.notable-quotes.com

Dzień Dobrych Praktyk to niekomercyjna inicjatywa Beaty Piwowarczyk z Centrum Coachingu Progres i Sylwii Konik z Recrutamos. Te dwie wyjątkowe kobiety dwa razy w roku organizują równie wyjątkowe spotkanie dla szefów firm i działów HR z regionu śląskiego (choć nie tylko – o czym zresztą świadczyła moja obecność na tym wydarzeniu). Wiosną i jesienią zbierają w sali szkoleniowej około 20-30 osób, które są otwarte na wymianę doświadczeń i wspólną naukę. Każde spotkanie ma swój temat przewodni – ja miałam przyjemność uczestniczyć w II DDP w październiku 2013 r., poświęconym employer brandingowi (i to uwaga, uwaga, jako bardzo dumna prelegentka!) oraz w tegorocznym  III DDP dotyczącym rozwoju pracowników (tym razem jako aktywna słuchaczka :).

Co takiego wyjątkowego jest w tej inicjatywie?
Każdy DDP to tak naprawdę 5 różnych prezentacji i dyskusji, prowadzonych przez osoby odpowiedzialne w firmach za HR lub przez przedstawicieli przedsiębiorstw, które z HR-ami współpracują.  Jak dotą wśród prelegentów znaleźli się m.in. pracownicy: JCommerce, Future Processing, Steria Polska, NGK Ceramics Polska, Ista Shared Services etc.  Co ważne, w trakcie tego spotkania nie ma mowy o sprzedaży – tu najważniejsi są ludzie i ich pomysły, które z lepszym lub gorszym skutkiem są i/lub były wdrażane w ich organizacjach. Ten fakt szczególnie warto podkreślić, ponieważ kameralna formuła wydarzenia zachęca do dzielenia się nie tylko indywidualnymi przepisami na sukces, ale także do wyartykułowania zagrożeń i problemów, z którymi na co dzień borykają się pracodawcy.

Beata Piwowarczyk

Źródło: facebook.com/CentrumCoachinguProgres

Zainspiruj się!
To, co mnie w Dniu Dobrych Praktyk uwiodło to naprawdę fantastyczna atmosfera, która sprzyja dzieleniu się wiedzą i inspiruje do podejmowania nowych działań. To także fakt, że omawiane inicjatywy, pomysły i nowinki można wdrażać nie za rok, ale już następnego dnia – a takie podejście jest mi wyjątkowo bliskie. Sama tymi wytycznymi kierowałam się przygotowując wystąpienie dotyczące inbound marketingu w rekrutacji i możecie sobie wyobrazić, jak wielka była moja radość, gdy po październikowym powrocie do Krakowa znalazłam w swojej skrzynce takie oto fragmenty wiadomości:

„Miałam okazję uczestniczyć we wtorkowym spotkaniu II Dzień Dobrych Praktyk w Katowicach. Gratuluję prelekcji – energia i wiedza :) Liczę na kolejne ciekawe wpisy na blogu w temacie, który był poruszany na spotkaniu. Aktualnie przebudowuję zakładkę z ofertami pracy, komunikację i filmik dla studentów itp. Także świetnie wykorzystam całą wiedzę w tym projekcie :)”

Było mi bardzo miło Panią poznać i wysłuchać wykładu na temat Inbound Marketingu w rekrutacji – Pani wystąpienie było dla mnie i dla (…) niezwykle inspirujące. Cieszymy się, że ma Pani tak dobrą opinię o (…) Uważamy także za wyjątkowo dobrą wiadomość fakt, że w Polsce w końcu powstał kierunek studiów podyplomowych Employer Branding (…)

„Zyta, miałam okazję uczestniczyć wczoraj w Twojej prelekcji na temat Inbound marketingu w rekrutacji. Świetne wystąpienie! Pełne energii i ciekawe merytorycznie. Mocno mnie zainspirowałaś :)”

Co tu ukrywać – po II DDP ja po prostu szalałam z zachwytu! Lecz nie tylko dlatego, że dostałam pozytywny feedback, ale przede wszystkim dlatego, że klimat tego wydarzenia nadal trwał – tym ludziom się CHCIAŁO – napisać, pochwalić, zapytać! I co jeszcze ważniejsze – po marcowym DDP, w którym uczestniczyłam już jako słuchaczka, czułam się jeszcze lepiej!

Mały może więcej
Branża HR kocha wielkie spotkania w stolicy. Bo są nazwiska i tematy. Bo można poczuć się częścią wielkiego HR-u. Bo można podebatować na tematy ważne dla największych. Pamiętajmy jednak, że małe inicjatywy są równie – a niekiedy nawet bardziej – wartościowe. Bo dają możliwość dyskutowania o problemach bliskich danemu regionowi. Bo pokazują, że nie jesteśmy na tym rynku sami i nie tylko w naszych firmach zdarzają się gorsze dni i pozornie nierealizowalne projekty. Bo gdy ludzie przychodzą z nastawieniem na szczerą dyskusję z bliskimi sąsiadami, nie ma czasu na lans. Bo kameralna atmosfera spotkania sprzyja otwarciu na wartościową rozmowę – nie tylko o wzniosłych celach, ale także o efektach działań, o których na wielkich wydarzeniach większość przedstawicieli równie wielkich firm nie ma odwagi mówić.

Dlatego, Mój Drogi Czytelniku, podejdźże do płota i gadaj śmiało ze swoimi sąsiadami o ich pomysłach na angażowanie kandydatów i pracowników! Jeśli już to robisz, podziel się z innymi informacją na temat wartościowych HR-owych inicjatyw w Twoim regionie! A jeśli nie masz zbyt daleko do Katowic – pamiętaj o kolejnym Dniu Dobrych Praktyk :).